fbpx

November van. Vége a primőr zöldségek idejének. Nagyon csábító ugyan a tökéletesen egyforma piros paradicsom a boltban, de vajon milyen beltartalma van? Mennyi vitamint és értékes tápanyagot tartalmaz?

Szerintem mostantól tavaszig semmi szüksége a szervezetünknek ezekre a kényszer érlelt, és/vagy jó messziről drágán ideszállított nyári ételekre! Van helyette rengeteg tökéletesen téliesíthető zöldségünk és gyümölcsünk, mint például a sárgarépa, cékla és az alma. Én ezeket eszem, iszom tavaszig biztosan. Rengeteg ötletem van, hogyan lehet változatosan felhasználni. Itt most egy reggeli smoothie következik.

A máj számára az egyik leghasznosabb táplálék a cékla, amely igen erős méregtelenítő, és regeneráló hatással rendelkezik. Mivel a májunk az egyik legfontosabb szervünk, ajánlott maximálisan odafigyelnünk arra, hogy megfelelően működjön, és egészséges legyen.

Ha a májunk nem működik jól, akkor nem tudja kiszűrni a méreganyagokat, és idővel különböző betegségekkel kell szembesülnünk. A cékla nagyon sok magnéziumot, kalciumot, vasat, káliumot, C-vitamint, foszfort, mangánt, beta-karotint, és B-vitamint tartalmaz, erős májvédő hatással rendelkezik, és serkenti a májműködést. Zsírmáj esetén is nagyon hatásos lehet a cékla.

Készíts friss céklalevet, és fogyaszd rendszeresen!

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb cékla
  • 1 sárgarépa
  • 1 alma
  • 1 dl víz

Elkészítés:

Mossd meg a céklát, és a sárgarépát alaposan, majd hámozzd meg. Vágd kisebb darabokra, majd tedd smoothie gépbe, vagy bármilyen aprító géppel pépesítsd.

Figyelem!

Ez így 90 %-ban szénhidrát tartalmú és 156 kcal. Úgyhogy nem elegendő egy teljes értékű reggelihez sem összetételében, sem pedig kalóriában a legtöbb ember számára. Nekem biztosan ki kell egészítenem fehérjékkel is.

Share This