fbpx

Ne hagyd magadon eluralkodni a depressziót!
Bizonyított, hogy a rendszeres mozgás, sportolás segíti megelőzni a depressziót és hatékonyan csökkenti a depressziós tüneteket.  A test átmozgatása, a gyakorlatok elvégzése komoly összpontosítás igényel, így a negatív gondolatoknak már nem marad sok “hely”.

Gyere be hozzánk edzeni!

A vidám hangulat mellett tudnod kell, hogy a Málnárium edzés alatt endorfin hormonok (boldogsághormon) keletkeznek.

Az endorfin, azaz köznapi kifejezéssel boldogsághormon olyan, az agyban termelődő ingerület-átvivő anyag, ami csökkenti a fájdalomérzetet a testben, és akár euforikus élményt is képes kiváltani,  és ráadásul ez az érzés akár 12 órán át is tarthat. Képességeiket tekintve fájdalmat csillapítanak, és kellemes érzést idéznek elő. Amikor egy ingerület eléri a gerincvelőt, endorfinok szabadulnak fel, melyek megakadályozzák az idegsejteket abban, hogy további fájdalomingert továbbítsanak.

A testedzés, a sport fokozza az endorfin termelést, amely egyúttal csökkenti a fájdalmat is. A helyesen végzett intervall köredzés folyamán az izom erősítés mellett kardió edzést is végzünk. Ez a mozgás aerob típusú, intenzív mozgás, amely fokozza az endorfin felszabadulását, mely segít elnyomni a fáradtság és a kimerültség érzését. A sport közben beálló nyugalmi tudatműködés könnyen legyűri a stressz hatásokat.

Tudtad, hogy a stressz következtében megemelkedik kortizol szintje, amely vérnyomás- és vércukoremelő hatással bír, szervi károsodásokhoz vezethet. A testedzés a megemelkedett kortizol szintjét visszaállítja a megfelelő értékre.

A rendszeres sporttevékenység erőteljes pszichés hatással bír: visszaadja az ember önbizalmát, depressziós epizódok leküzdésében is nagyon jó eredménnyel alkalmazható.

Share This