fbpx

Kategóriák:
vegán, laktózmentes, gluténérzékeny, leves, édesburgonya

Hozzávalók 4 személyre:
     

fehérje

szénhidrát zsír

kcal

közepes fej vöröshagyma (1 közepes fej)

100

gramm 1 9 0

40

száraz fehér bor

1

dl 0 3 0

80

fokhagyma (3 gerezd)

12

gramm 1 4 0

18

édesburgonya

500

gramm 8 100 0

430

zöldség alaplé

600

ml 3 10 0

56

só, fehér bors,             
koktélparadicsom

250

gramm 3 10 1

58

vöröshagyma (1 közepes fej)

110

gramm 1 9 0

44

petrezselyem

1

csokor 2 1 0

31

só, bors, chili por, pár csepp citromlé            

4 fő részére

 

  19 146 1

757

1 fő részére

   

4,75

36,5 0,25

189,25

arány

   

11%

88%

1%

 

Elkészítés
A hagymát apró vágjuk fel és kevés olívaolajon dinszteljük meg. Öntsük fel a fehér borral és várjuk meg míg elpárolódik. Ezután adjunk hozzá 2 gerezd fokhagymát, a felkockázott édesburgonyát, öntsük fel az alaplével és főzzük puhára kb 25-30 perc alatt. Közben ízesítsük sóval, fehér borssal. Ha az édesburgonya megpuhult, egy botmixer segítségével turmixoljuk le. Alaplével állítsuk be a sűrűségét.

A másik hagymát vágjuk apró kockára. Dobjuk rá a félbevágott  koktélparadicsomokat, 1 gerezd fokhagymát és magas lángon kb. 5 perc alatt fonnyasszuk meg. Ehhez is adható egy kevés fehér bort. Mikor már szépen összeestek, adjuk hozzá az apróra vágott friss petrezselymet. Fűszerezzük ízlés szerint sóval, borssal, pár csepp citromlével és egy csipet chilivel.

FIGYELEM!

  • Ez a remek fogás nem minden hormontípusnak ideális, hiszen a csípős íz és a bor lassíthatja a mellékvese és az agyalapi típus anyagcseréjét.
  • Figyelj oda minden étkezésnél a típusod szerinti fehérje-szénhidrát-zsír arányokra. Ennél a fogásnál nagyon magas a szénhidrát tartalom.
    • szénhidrát 88 %
    • fehérje 11%
    • zsír 1 %

Jó étvágyat az édesburgonya krémleveshez!

 

Share This