fbpx

A csicseriborsó

Talán a sokoldalú felhasználása mellett a másik két nagy előnye, hogy rostban gazdag és rendkívül magas a fehérjetartalma. Az utóbbi tulajdonsága miatt vegánoknak például szinte kötelező fogyasztani!

Ezek mellett remek vitamin- és ásványi anyag forrás: B1, B6 vitaminokban, folsavban, E és A vitaminban gazdag, illetve kalciumot, magnéziumot, vasat és cinket is bőven tartalmaz.

A csicseriborsó élettanilag jótékony hatású a szervezetre.

  • rendszeres fogyasztása csökkentheti a vércukorszintet,
  • csonterősítő hatású,
  • rák csökkentő tulajdonsággal is bír.

 

Csicseriborsós egytálétel

HOZZÁVALÓK    

fehérje

szénhidrát zsír

kcal

konzerv csicseriborsó

530

gr

27 69 2

403

datolya paradicsom (6 szem)

80

gr

1 3 0

18

szalonna

50

gr

2 0 43

407

fokhagyma

2

gerezd

1 3 0

12

pörkölt, vagy paprikás krumpli alaplé

1

adag

4 1 6

72

kakukkfű    

0

0 0

0

petrezselyem

1

csokor

2

2 0

61

4 fő részére    

37

78 51

973

1 fő részére    

9

20 13

243

arány    

22%

47% 31%

 


Elkészítése:
A szalonnát apróra vágjuk, zsírját kisütjük egy tepsiben.
Hozzáadjuk az apróra darabolt fokhagymát is, keverünk rajta egyet.
Majd hozzáöntjük a lecsepegtetett csicseriborsót, végül a paradicsom negyedeket.
Felöntjük alaplével, kakukkfűvel ízesítjük.
Kb. 8-10 percig főzzük közepes lángon, fedő nem kell rá. Néha megkeverjük. Ha nagyon besűrűsödne, pótoljuk alatta a levet, de nem kell, hogy a végén leveses maradjon.
Csak az utolsó percekben adjuk hozzá az aprított petrezselymet.

PRAKTIKUS ÖTLETEK:

  • Mindig van a mélyhűtőben kiporciózva, felaprítva petrezselyem, így ilyenkor nagyon jó, hogy nem kell azzal is pepecselni.
  • Alapleveket is érdemes eltenni a fagyóba, remek ízt ad az ételeknek.
  • Szalonna helyett lehet kolbászt is használni, sőt, akár virslit is, bár ez utóbbi esetében a megfelelő zsiradék pótlásáról gondoskodjunk. De akár apróra vágott, lepirított csirkemell kockákkal is elkészíthetjük.


FIGYELEM!
Szalonna nélkül is készíthető vegetáriánus, vagy vega receptként.
A csicseriborsó fehérjetartalma magas, ezért ajánlott vega vagy vegetáriánus étrendbe is. 

Csicseriborsó felhasználási javaslatok:

  • általában hummuszként ismerjük.
  • nagyon egészséges zöldségekkel mártogatva a csicserikrém,
  • falafelt, vagyis csicserifasirtot is készíthetünk belőle,
  • nasinak is érdemes a csicseriborsóra gondolni: fantáziadúsan lehet fűszerezni a kis csicserigolyókat, majd bedobni a sütőbe, és finom, ropogós rágcsát kapunk.

 

Jó étvágyat kívánunk mindenkinek!

Share This