fbpx
Sokan azt gondolják, hogy a testsúlycsökkentéshez nincs szükség nagy tudományra, hiszen csak annyi a teendőd, hogy egyél kevesebbet, mozogj többet és legyél vékonyabb. A tudományos kutatások már felfedeztétek, hogy ez nem ennyire egyszerű. Tulajdonképpen a súlyodat a testedben levő kémiai összetételek határozzák meg. Minket különösen a hormonok hatása érdekel, amik szabályozzák az étvágyat és az anyagcserét. Amint jobban megértjük ezeket a hatásokat, felkészültebbek leszünk arra, hogy segítsünk neked elérni és megtartani a súlycsökkentő céljaidat. Szervezeted számtalan hormont termel, ami befolyásolja az éhség érzetet, a zsírok  lerakodását és az anyagcserét.  Ime néhány ilyen hormon és az, hogy a komplex Málnárium edzés és táplálkozási program hogyan tudja pozitívan befolyásolni őket:

 Az inzulin

Az inzulint tartják a zsírraktározás hormonjának. Fölösleges cukrokat halmoz fel (vércukor) és a testben zsíradékként raktározza el. A magasan finomított élelmiszerek gyorsan növelik a vérben levő cukrok szintjét és serkentik az inzulin termelődését. Ez hozzájárul a súlygyarapodáshoz és sokan, akik finomított cukrokban gazdag  táplálékot és finomított gabonaféléket fogyasztanak, érzéktelenné válnak az inzulinnal szemben, ami kifejleszti  a 2-es típusú cukorbetegséget. A teljes kiőrlésű gabonák és a rostokban gazdag szénhidrátok fogyasztása beállítja a megfelelő inzulinszintet és segít megőrizni súlyodat. A testmozgás is segít abban, hogy visszanyerd az inzulinérzékenységet.

A  leptin

A leptin egy olyan hormon, amelyet a zsírszövet termel azért, hogy elnyomja az étvágyat és növelje a kalóriaégetést. A túlsúlyos egyének több zsírszövettel rendelkeznek, így magas a leptin hormon szintjük is, amelynek segíteni kellene az étvágy  csökkentésében és a testsúly szabályozásában. Sajnos a túlsúlyos egyének esetében leptin rezisztencia jelentkezik. A kutatások kimutatták, hogy a fizikai gyakorlatok és az egészséges étrend befolyásolhatja a leptin szintjét és megfigyelhető, hogyan segíthet ez a hatás az étvágy csökkentésében és a jóllakottság érzés növelésében.

A  ghrelin hormon

A ghrelin hormon a gyomorban szabadul fel éhségérzet közben. Növeli az étvágyat annak érdekében, hogy serkentsen az evésre. A túlsúlyos egyének esetében a normálisnál alacsonyabb  gherlin szintet állapítottak meg. A kutatások kimutatták, hogy a diétázás során nő a ghrelin hormonszint a kiindulási ponthoz viszonyítva  – ami további bizonyíték arra, hogy az étrendi változások befolyásolják az étvágyhormonok számát.

A Kortizol

Valószínű, hogy már láttál a tévében olyan termékreklámokat, amelyek állítólag segítenek abban, hogy csökkentsd a kortizol szintet és abban, hogy csökkenhet a derékbőséged. A kortizol a feszültséggel kapcsolatos hormon és a magas kortizol szint elősegíti a zsírok elraktározódását. A rendszeres edzés jótékony hatással van a kortizol szintre, mert csökkeni a stresszt és további számos előnyt nyújt.

 

Share This