fbpx

Vége van a farsangi időszaknak és kezdődik a 40 napos böjt. Kimúúúúlattuk magunkat a jelmezes edzésekkel, de újabb játékkal színesítjük a Málnárium klub életét és az edzéseiteket.

A BÖJT nem csak kersztény vallási időszak, hanem ezerféle arca és formája van minden vallásban, kultúrában. Erről bővebben olvashasz ismeretterjesztő cikkünkben itt. 

A Málnáriumban erre az időszakra egy olyan izgalmas fogadalom játékot hirdettünk, ami erősíti az akaraterőt és hasznos lesz az egészségmegőrzésben. Összeállítottunk több vállalási lehetőséget és több lemondási feladatot, amelyek közül választhatzs kedvedre valót. A feladata elsősorban az, hogy lehetőleg valódi kihívás legyen számodra a 40 napos vállalás, mert ezen feladatok betartásával közelebb kerülhetsz kitűzött céljaidhoz és Húsvétkor büszke lehetsz magadra, ha végig csináltad.

Miket vállalhatsz?

  • Naponta megiszom 30 testsúly kilogrammonként 1 liter vizet, azaz legalább 2 litert.
  • Minden reggel 2 pohár szobahőmérsékletű vizzel kezdem a napot. Érdemes este odakészíteni az ágy mellé!
  • Minden este ellenőrzöm, hogy aznap be tudtam-e tartani a táplálkozási típusom szerinti ajánlásokat a www.kaloriabazis.hu oldalon
  • Minden edzés előtt legalább 3 perc bemelígítést végzek
  • Minden nap megölelek 3 embert
  • Hetente 3 edzést biztosan beiktatok
  • Hetente 4 edzés biztosan meg tudok csinálni Húsvétig
  • Hetente legalább 2 edzésen részt tudok venni következő 40 napban
  • Minden reggel plankolok és húsvétig megemelem duplájára a kitartás idejét. Feladat egy-egy alkalommal egymás után hároszori ismétlés ugyanannyi idő pihenéssel, mint amennyi ideig tartani tudod magad kartámaszban.
  • Naponta leírok három dolgot, amiért hálás vagyok
  • Lépcsőt használom a lift helyett
  • Minden nap rámosolygok 3 emberre az utcán
  • Minden nap sétálok 3 kilométert
  • Húsvétig az aktuális havi
  • Húsvétig minden edzésen pulzusmérő órával edzek
  • Minden nap “falnál végzett széktartás” gyakorlatot végzek otthon. Cél, hogy elérjem Húsvétig a 2 perc tartást. Kérdezd Gabit!
  • Minden nap “csónaktartás” gyakorlatot végzek otthon. Cél Húsvétig 1 perc tartás elérése. Kérdezd Gabit!
  • Nem csicsergek edzés közben, hanem keményen dolgozom főleg a gépeken.
  • A gépeken elérem a javasol pulzusszámot
  • A nyújtás során 20 másodpercet hagyok minden pozíció megtartására.
  • Vállalom, hogy a Húsvéti kalácshoz naponta gondozok és etetek egy adag kovászt.

Milyen lemondások közül választhatsz?

  • Nem eszem semmilyen tejterméket (tej, kakaó, sajtok, tejföl, kefír, joghurt, stb.) Különösen agyalapi-, mellékvese- és petefészek típusoknak ajánljuk. Helyette növényi tejeket, tejszíneket használok (mandulalej, kókusztej, rizstej, stb.)
  • Nem iszom alkoholt. Még a családi ünnepeket is kibírom nélküle
  • Nem eszem húst Főleg szénhidrát típusoknak ajánljuk, de figyelek a megfelelő növényi fehérjebevitelre.
  • Nem eszem cukrot és cukros élelmiszereket
  • Nem eszem semmilyen édes ételt, italt. Kibírom 40 napig éed íz nélkül.
  • Nem eszem finomított szénhidrátot (fehér liszt, fehér rizs, kenyér és péksütemények, fehér lisztbőlkészült tésztafélék, cukros üdítők, gyümölcslevek, fehér cukor). Fehér liszt helyett sűríts a főzelékeket keményítővel, vagy a még jobb, ha a zöldség egy részét összeturmixolod
  • Ha már tudom táplálkozási típusomot, akkor betartom 40 napig a hormonálisan ingerlő élelmiszereim elkerülését annak érdekében, hogy szervezetem hormonális egyensúlyát biztosítsam.
  • Ha már tudom táplálkozási típusomot, akkor betarttom minden étkezésemnél a széhnidrát-fehérje-zsír arányaokat, hogy egyensúlyban tartsam szervezetemet.
  • Nem iszom sem kávét, sem koffein és egyéb serkentő szert tartalmazó italt (kávé, mate tea, energia italok, Guarana kivonat, fekete tea, cola). Helíette koffein mentes kávét, gyümölcs- és győgyteákat fogyasztok.
  • Petefészek típusként nem eszem 40 napig nyers hagymaféléket
  • Pajzsmirigy típusként 40 napig nem eszem nagy mennyiségben gyümölcsleveket, mézet és a gyümölcsöt
  • 40 napig nem eszem csokoládét és egyéb cukrászsüteményt
  • Petefészek típusként nem eszem erős csípős fűszerek (mint a paprika, bors, cayenne bors, curry, chili, gyömbér, torma, mustár)
  • Petefészek típusként nem eszem 40 napig vörös húsok (mint a marha, sertés, bárány és a vadhúsok, kacsa, liba) és belsőségek (mint a marhamáj, sertésmáj, libamáj, vese, zúza…) valamint mindezekből készült húsipari áruk, mint a májkrémek, hurkák, felvágottak és kolbászok.
  • Nem iszom Húsvétig kólát és semmilyen más cukros üdítőt
  • Nem nassolok este TV nézés közben

Mit szeretnénk elérni?

Azt reméljük, hogy ez a 40 nap segíteni fog a mozgás és a táplálkozási céljaid betartásában. Ennyi idő alatt szokásoddá tud válni bármi, amit rendszeresen végzel. Meg fogod érezni a lemondások és a vállalások testedre, lelkedre gyakorolt pozitív hatását.

Figyel közben magad, érzéseidet, vágyaidat, energia szinted változását. Meglátod könnyedebb lesz és energikusabb, ráadásul az akaraterőd és önbecsülésed is nőni fog, ami elégedettséget szül és büszkeséget.

TARTS VELÜNK!

40 napig minden este otthon mérlegelem, hogy sikerült-e betartanom a vállalásomat. Ha sikerült, akkor egy evőkanál lisztet gyűjthetek egy befőttes üvegben. De ha aznap nem sikerült betartanom, akkor egy evőkanállal ki kell vennem az összegyűjtött lisztből. 40 nap alatt sok liszt összegyűlhet így. Húsvét előtt hozd be a Málnárium klubba a böjti lisztedet, amiből Málnárium kovásszal húsvéti kalácsot sütünk. Bármilyen lisztet használhatsz, mert így egy vegyes lisztes kalács készül majd.

A Málnárium játék menete

A klubban kifüggesztettük megszámozva a fent felsorolt vállalásokat és lemondásokat. Mellette találsz egy táblázatot, ahova feliratkozhatsz és a neved mellé sorold fel azokat a számokat, amiket kiválogattál és be akarsz tartani 40 napig.

Ettől kezdve a Te saját lelkiismereted az ellenőr. Ő fog számon kérni, hogy naponta betartottad-e az elhatározásodat. A lisztgyűjtés is ennek megfelelően saját lelkiismereti feladat. Húsvétkor sem fogja senki ellenőrizni, hogy mennyi lisztet öntesz a közös Málnárium tálba.

A különböző feladatokhoz segítséget kaphatsz, ha kérsz a Málnárium edzőktől, mentoroktól. Fordulj hozzánk tanácsért, ötletért, segítséget bizalommal.

Hajrá! Vállalásra fel! Csak 40 nap – ezt Te is meg tudod csinálni!

Share This