fbpx

Az elmúlt évek női edzései során érdekes megfigyeléseket tettünk, és akár szociológiai felmérésnek is betudható eredményekre jutottunk;

A leggyakoribb kifogás a rendszeres mozgás ellen a

„NINCS IDŐM”.

Hiszen Te is rendkívül elfoglalt nő vagy, „több műszakban” végzed női feladataidat, és hajlamos vagy magadat a legutolsó helyre sorolni. A munkád, a háztartás, a gyerekek, az öregedő szülők ellátása, a párod, a kert és még a kutya is előbbre való, mint Te. Pedig, ha Te jól érzed magad a bőrödben, nyugodt, kiegyensúlyozott és fitt vagy, akkor az egész család, sőt az egész világ körülötted kivirul és szuperül működik. Ha viszont nyúzott és fáradt vagy, akkor hiába próbálsz megfelelni a magad által kitűzött követelményeknek, csak feszültség, ingerültség az eredmény.

Szánj magadra időt és igyekezz feltöltődni. Ebben igyekszünk a Te segítségedre lenni a mindössze 33 perces Málnárium edzéssel, ami a napod csupán 2 %-a. Hetente 3 x 33 perc jár Neked is.

Tudjuk, hogy nehéz beiktatni mindennapi női életedbe a rendszeres edzést.

Mindig vannak kifogások, hogy lemond és háttérbe szorítsd magad.

Hogyan tudnád tehát tudatosan szokásoddá tenni a rendszeres edzést?

Elemezzük ezt a rendszeresség-, szokás-kérdést most kicsi „tudományosan”!

Szokás:

sok ismétlés által automatizálódott cselekvések sora, melyek valamilyen szükséglet kielégítésére alakulnak ki. A cselekvések rendszeres gyakorlásának hatására a tudatos cselekvés tudattalan készséggé alakul, ezáltal külön tudati ellenőrzés nélkül képes vagy végrehajtani a cselekvést. Tehát a szokások azok a cselekvések, melyekről valamikor, korábban tudatos döntés született. A szokások meghatározzák a személyiségedet, segíthetik a fejlődésedet, befolyásolják az életed minőségét.

Rendszeresség: 

a jövőben folyamatosan ismétlődő események sorozata. Maga után vonz egyfajta következetességet is. Hiszen ha elhatározod, hogy valamit rendszeresen végezni fogsz, akkor ahhoz, hogy betartsd, következetesnek kell lenned, leginkább önmagaddal szemben.

A kiegyensúlyozott életedhez nagyon fontos, hogy e két fogalmat beépítsd az életedbe, hogy építő jellegű szokásokat alakíts ki, és azokat tedd rendszerbe, és rendszeresen végezd.

Így van ez a mozgással is. Ha elhatározod, hogy elkezdesz sportolni, mozogni, akkor fogod rendszeresen végezni, ha az szokásoddá válik, illetve akkor válik szokásoddá, ha rendszeresen végzed. Úgy tűnik ez a két dolog elválaszthatatlan egymástól.

Milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy eredményt érj el?

  • Először tűzz ki egy célt a mozgásra vonatkozóan. Ehhez segítünk a fittségi állapotfelmérés során, amikor együtt kitűzünk számodra néhány izgalmas célt, aminek eléréséhez elengedhetetlen, hogy a mozgást az életed részévé tedd. Ha csak ideig-óráig csinálod, akkor nincs eredmény…. és nagyon nehéz újra belekezdeni.
  • Legyél tehát következetes magaddal! Legyen önfegyelmed és tartsd szem előtt a célodat!
  • A rendszeres edzést építsd be mindennapjaidba, és dolgozz azon, hogy ez szokásoddá váljon.
  • A Málnárium egyik hatalmas előnye, hogy nem kell edzés időponthoz alkalmazkodni, de azt javasoljuk, hogy határozd meg, mely napokon, mely időszakokban tudsz a mozgásra időt szánni, és ahhoz szigorúan és kőkeményen tartsd magad.
  • Ne hagyd, hogy bármi eltántorítson, kedvedet szegje!
  • Ne hagyd, hogy a kényelmed, a lustaságod és a kifogásaid győzzenek!
  • Vizsgáld meg kifogásaidat – hidd el, hogy csak kifogások!

Minél rendszeresebben edzel, annál hamarabb fog a szokásoddá válni, és akkor már nem csak tudatosan fogod végezni, hanem azért, mert már megszoktad, rutinná vált, az életed része lett.

Ha idáig eljutsz, hidd el, hogy örömödet fogod lelni a mozgásban, és hiányozni fog, ha kimarad egy alkalom.

Az elején ez valóban nehéz. Mi azon dolgozunk, hogy átsegítsünk ezeken a nehézségeken. Törődni fogunk Veled és folyamatosan motiválunk. A Te kitartásod, elhatározásod, önfegyelmed, küzdeni akarásod feltétlenül szükséges. Röviden „fejben” át kell kapcsolnod, hiszen minden fejben dől el.

 „Akik úgy vélik, hogy nincs idejük a testmozgásra, azok előbb-utóbb kénytelenek lesznek időt szakítani a betegségre.”

Share This