fbpx

Nézzük meg hogyan lehet a hormonális egyensúlyt megteremteni a menopauza idején is, hogy elkerüld a felesleges hízást, vagy éppen lefogyj!

A menopauza szakaszába lépő nők nagyon sokféle tünetről számolnak be, mint például az izzadás, a hőhullámok, a fejfájás, az álmatlanság, a feszültség, a depresszió és a hangulatingadozás. Nagyon sok nőnél ebben az életszakaszban jelentős súlygyarapodás alakul ki és szinte mindenki arról számol be, hogy annak ellenére hízik, hogy ugyanúgy étkezik, mint tíz vagy húsz évvel ezelőtt. Szakértők szerint pedig pontosan ez a probléma, hiszen a női szervezet nagyon sokat változik a negyvenes és ötvenes években és azok a táplálékok, amelyek korábban nem okoztak súlygyarapodást, a menopauza szakaszában már okozhatnak hízást.

Mégsem kell megijedni, hiszen ezeket a hatásokat a hormonok egyensúlyának felborulása eredményezi, azonban egyes természetes módszerek, mint az egészséges táplálkozás, a testmozgás és az életmódbeli változtatások, nagyon sokat segíthetnek a testsúly csökkenésében.

A fogyáshoz nem elegendő csak kevesebb kalóriát bevinni a szervezetbe, az is lényeges, hogy a hormonok ismét egyensúlyba kerüljenek, különösen az inzulin- és a kortizol hormon egyensúlyának megteremtése fontos. A két női nemi hormon; az ösztrogén  és a progeszteron egymást segítő  inzulinérzékenyítő hormonok, amelyek eredményesen segítik szabályozni a kortizol hormon negatív hatásait. Márpedig a kortizol hormon az, amelyik éppen a hasi zsírok kialakításában játszik jelentős szerepet. Ugye Te is a deréktájon kialakult úszógumitól szeretnél megszabadulni? A menopauza szakaszában mind az ösztrogén, mind pedig a progeszteron szintje jelentősen lecsökken. Ennek hatására az anyagcsere is lelassul, és ennek következményeként a szervezet sokkal érzékenyebbé válik a finomított szénhidrátokra.

Mit tegyünk, hogy ne hízzunk a menopauza időszakában?

Próbáljunk a lehető legkevesebb finomított szénhidrátot fogyasztani. A hormonok egyensúlyának megteremtése érdekében nagyon lényeges, hogy egészségesen táplálkozzunk, a közepes intenzitású testmozgást preferáljuk és aludjunk mindennap legalább 7-8 órát, hiszen ez utóbbi is pozitívan hat a hormonokra és azok működésére.

A MENOPAUZA időszakát VÁLTOZÓ KORNAK is nevezzük.

Hát VÁLTOZTASS, hogy az életkor okozta változások ne viseljenek meg!

Tudtad, hogy 96 féle anyagcseretípus kombináció létezik?

Te melyikbe tartozol?

TUDD MEG MINÉL HAMARABB!

Jelentkezés táplálkozási mérésre

Időpontfoglalás elküldése

RÁADÁS!

Ha jót akarsz szórakozni és szereted a színházat, akkor a MENOPAUZA a Játékszínben egy valódi kikapcsolódás.

“Mindenkivel megeshet – mármint ha nő, és elmúlt annyi… A mi történetünk ma játszódik, a New York-i Bloomingdale’s áruházban – de játszódhatna a világ bármelyik más áruházában is. A szereplőink négy nő, és velük is megesik az… Az, amiről nem szeretünk beszélni. Mert tabu. De mi most megdöntjük. Ismerős sorsok, világhírű slágerek, ellenállhatatlan humor. A színpadon négy díva, négy csodálatos nő, akik mesterei a humornak és varázslatosan énekelnek…

A Menopauza azt az egyszerű, felszabadító érzést adja: nem vagy egyedül. Az est tökéletesen betölti funkcióját s eléri célját. Receptre írnám fel az előadást.”

Share This