fbpx

Horisan Metabolic Typing® – genetikai anyagcsere típusú táplálkozási program lépései

A módszer immár 100 évnyi tudományos kutatás eredményeként született meg, és egy EVA 3000 elnevezésű egészségügyi minősítésű mérőműszer segítségével határozza meg az egyéni paramétereket, melyet dr. Klaus D. Holzrichter német orvos és természetgyógyász fejlesztett ki. Azon az alapvető tényen alapul, hogy különbözőek a táplálékokra adott reakcióink, így kizárólag a személyre szabott étrend hatásos.

1. Nyitó táplálkozási mérés és tanácsadás (90 perc)

A konkrét anyagcsere típus mérés előtt a kiinduló állapotot is felmérjük a tanácsadás alkalmával.

Egy elektronikus kérdőív segítségével feltérképezzük az egészségügyi állapotodat, életviteli, táplálkozási, emésztési, alvási szokásaidat.

Az anamnézis részét képezik a különböző méréseink is:

  • testösszetétel mérés során a testsúly mellett a testzsír, a zsigeri zsír és az izom mennyiség is fontos értékek, amelyek nem csupán a táplálkozásunk függvénye, hanem genetikai adottság is
  • alakelemzés során körméreteket mérünk, hiszen az ideális alak elérése nem csupán kilókban mérhető, hanem az alakod is változni, izmosodni, feszesedni fog, különösen, ha a táplálkozás mellett a testmozgással is segíted a változást.
  • kardió mérés során vérnyomást és EKG mérést végzünk. Ezekre az edzés alatti nagyobb biztonság miatt van szükség, valamint a nyugalmi pulzusod segítségével tudjuk kiszámolni az edzés programod alatt szükséges alsó és felső pulzusértéket az intervall edzéshez.
  • sejtszintű energia meghatározása: megtudod, hogy hány százalék a sejt szintű energiád, vagyis az elfogyasztott táplálék milyen arányban hasznosul számodra a szervezetedben. Mennyi energiát ad? Ez a kiinduló állapotod és ezt a sejt szintű energiát kell megnövelned az egészséges életmód érdekében.
  • hormontípus meghatározása: megismered az örökölt genetikai hormontípusodat, ami meghatározza az alkatodat és azt, hogy milyen betegségekre vagy hajlamos.

2. Étkezésenkénti tudatosság

A „használati utasításodat” együtt részekre bontjuk és hétről hétre, lépésről lépésre fogjuk közösen megvalósítani. A megvalósítást 5 szabályban fogalmaztuk meg és így 5 lépcsőben segítünk a megvalósításban.

  1. Kerüld azoknak az ételeknek a fogyasztását, amelyek ingerlik a genetikai hormontípusodat. Ezek az élelmiszerek lelassítják az anyagcsere működésedet és hajlamossá tesznek a típusod szerinti betegségekre.
  2. Fogyassz minden étkezésed alkalmával mindhárom élelmiszer alapanyagból (fehérje, zsír, szénhidrát) típusod szerinti arányban!
  3. Tartasd be a típusod szerinti napi étkezés mennyiségét! Van, akinek három étkezés ajánlott, de van, akinek napi öt. Ez az anyagcseréd gyorsaságától függ, attól, hogy az elfogyasztott táplálékot milyen gyorsan alakítja át a szervezeted energiává.
  4. Feltétlenül fogyaszd el a számodra előírt napi kalória mennyiséget! Sose koplaltasd a szervezetedet, mert az alapvető életfunkciók működéséhez is a táplálék által bevitt energiára van szükséged.
  5. Tartsd be az anyagcsere típusod szerinti élelmiszerajánlásokat! Főleg a számodra jótékony élelmiszerekből állítsd össze étkezéseidet.

5+1.Igyál testsúlyodnak megfelelő mennyiségű vizet! 30 testsúly kilogrammonként 1 liter. A tiszta víz feltétlenül szükséges többek között az anyagcseréd megfelelő működéséhez, a méreganyagok kiürítéséhez, de hasznos lehet fejfájás vagy székrekedés esetén is. Tudj meg a témáról többet itt.

3. Minden este táplálkozási naplóbejegyzés (3-5 perc)

A 90 napos táplálkozási program alatt feltétlenül szükséges a táplálkozási napló napi írása annak érdekében, hogy a lehető legpontosabban lehessen megtanulni az anyagcsere típus szerinti táplálkozás minden részletét. Tisztában vagyunk azzal, hogy a napló írás képessége személyiség függő, amely személyiséget éppen az anyagcsere típus határoz meg. Éppen ezért attól függően, hogy Te milyen típus vagy, a táplálkozási naplót étkezésenként, vagy csak esténként ajánljuk megvalósítani. Van, aki képes arra, hogy minden étkezése alkalmával pontosan mérve a mennyiségeket részletesen jegyzetelni tudja a táplálkozását. Sőt arra is hajlandó, hogy előre megtervezze a következő napot. De vannak olyan típusok, akik lazábban kezelik ezt, és a precizitás nem az erősségük.

4. Edzés

Hetente 3-4 alkalom személyre szabott intervall köredzés pulzuskontrollal (3 perc bemelegítés + 33 perc köredzés + 6 perc nyújtás).

A hidraulikus intervall köredzés egy olyan komplex edzésmódszer, amely rugalmasan alakítható a különböző hormontípusok edzésprogramjához. Ennek megfelelően lehet intenzívebben kardió edzést, vagy izomerősítést végezni. Lehet dolgozni főleg felső, vagy főleg alsó testre. Valamint a pulzusmérő órák segítségével pontosan beállítható az edzés intenzitás mértéke is a Te céljaid elérése érdekében.

5. Konzultáció

Két hetente személyes konzultáció (30 perc) – 90 nap alatt 5 alkalom. Ezeken az alkalmakon beszélgetünk az előre haladásodról, segítünk a motivációd fenntartásában és meghatározunk számodra új feladatokat a következő 2 hetes intervallumra.

6. Kontroll mérés

Havonta kiskontroll mérés és konzultáció (10 perc) – 90 nap alatt 2 alkalom. A kontroll során újra elvégezzük az alábbi méréseket:

  • testösszetétel mérés
  • alakelemzés
  • kardió mérés

7. Záró kontroll

90 nap után készítünk egy záró kontrollt (60 perc), vagyis egy részletes táplálkozási mérést, ahol láthatod majd mennnyit változtál, fejlődtél.

8. Egészségtudatos életmód

Folytatódhat az egészségtudatos személyre szabott energikus, vidám életmód!

  • hetente 3-4 edzés
  • igény esetén táplálkozási konzultáció
  • igény esetén táplálkozási kontroll mérés
Share This