fbpx

Nap, mint nap találkozom azzal a téves fogyókúra módszerrel, hogy „NEM ESZEM”

Nézzük, hogy miért nem hatékony, sőt veszélyes a koplalásos fogyókúra?

Testünk egy fantasztikus műszer, amely elsősorban az életben maradásunkért felelős, vagyis azért, hogy a szerveink a lehető legoptimálisabban működjenek.… és nem törődik a karcsúság és csinosság igényünkkel.

Ha elkezdesz koplalással fogyókúrázni, vagyis nem adod nem a szervezetednek az alap működéséhez szükséges tápanyagokat, nevezzük inkább ÜZEMANYAGNAK, amelyből a működéséhez szükséges energiát nyeri, akkor szervezeted veszélyben érzi magát és vész üzemmódra kapcsol.

Hogyan működik ez a folyamat?

Ráismersz a saját tapasztalataidra?

Amikor elkezdesz jóval kevesebbet enni az eddig megszokottnál, első lépésben a szervezetedben tárolt víz és szénhidrát nagy ütemben távozik, így néhány nap alatt jó pár kilóval könnyebb leszel.

Ez SZUPER, nem?!!!

Sőt a kevesebb kalóriafogyasztás hatására a szervezeted a tartalékokhoz nyúl, és beindul a zsírégetés is. 

Még szuperebb!!!

 

DE!!!!

 

  • ha a szervezeted nem kap elegendő üzemanyagot, akkor lelassítja az anyagcserédet annak érdekében, hogy a fenyegető időszak alatt minden lehetséges energiát a létfontosságú szervek (szív, agy stb.) működésének fenntartására fordíthasson,
  • a tested a zsír mellett sajnos az izomzatot is energiaforrásnak tekinti, és azt is elkezdi elégetni. A kevesebb izomzat még kevesebb energiát igényel, lelassul az anyagcseréd.
  • ráadásul a koplalás nem adja meg a szükséges tápanyagot, vitaminokat stb., ezért erőtlen és fáradt leszel. Kevesebbet mozogsz, nem lesz kedved sportolni. A mozgás hiánya még inkább csökkenti az izomzatot és az anyagcsere sebességét.

Tehát a koplalás rövidtávon valóban viszonylag gyors fogyáshoz vezet, de a koplalás egy életre tönkrevághatja az anyagcserédet, és folyamatos súlyproblémákat okozhat!
Egy idő után a szervezeted alkalmazkodik a kevesebb tápanyaghoz, és drasztikusan lelassítja vagy akár meg is állítja a fogyásod ütemét.

Ez egy rendkívül alattomos folyamat!

Mivel a végtelenségig nem tudod csökkenteni a kalóriafogyasztásod, mi történik, ha ismét elkezdesz többet enni? Ezt már Te is tapasztaltad, ugye?!

Amint elkezdesz rendesen enni, – vagy csak többet, mint a koplalás alatt – a szervezeted azonnali raktározásba kezd. És ez az éhező üzemmódba váltás veszélye! Hiába NEM eszel többet a kelleténél, hirtelen felszeded a korábban leadott kilókat, sőt a tapasztalatok alapján még többet, mint amennyivel belevágtál a diétába!

Ez a sokat emlegetett

JOJÓ effektus.

Mi akkor a jó megoldás, a sikeres fogyás titka?

Mivel különböző testi adottságokkal rendelkezünk, nincs egy mindenkire vonatkoztatható tuti válasz.
Alapszabályként viszont rendkívül fontos az alapanyagcsere szükségletünk figyelembe vétele, amely ahhoz szükséges, hogy a szervezeted nyugalmi állapotban is optimálisan működni tudjon (szív, tüdő, emésztés, gondolkodás, stb.). Ez mindenkinél más érték, amit ki tudunk számolni az életkor, testmagasság, testsúly és nem alapján egy viszonylag bonyolult képlettel.

Ezt az alapanyagcseréhez szükséges energia mennyiséget mindenképpen biztosítanod kell naponta a szervezeted számára ahhoz is, hogy ne induljon be az éhező, pánik üzemmód.

Egy másik érték is kiszámítható, mégpedig az a kalória mennyiség, amellyel a pillanatnyi testedet fenntartod.

Értelemszerűen e két kalóriaérték között kell naponta energiát bevinned ahhoz, ha hatékonyan fogyni szeretnél.

Ha biztonságosan szeretnél fogyni, naponta 300-500 kalóriával csökkentsd a kalóriabeviteled.

Felmerülhet most benned a kérdés, hogy amennyiben 300-500 kalóriával kevesebbet eszel naponta, akkor mennyire leszel éhes, és tartani tudod-e az elhatározásodat.

Valószínűleg nem alaptalan a félelmed, mert ez a mennyiség akár egy egész étkezésed adagja lehet. És valóban éhes leszel és kívánós. Nehéz így fogyózni, ugye?!

MEGOLDÁS!

Ismerd meg a saját anyagcsere típusodat és megtudod, hogy melyek azok az élelmiszerek, amelyek a leghatékonyabbak számodra, vagyis a legoptimálisabban biztosítják az energiatermelést a sejtjeidnek, illetve mely táplálékok kerülendőek számodra, amelyek lelassítják az anyagcserédet és így az elfogyasztott táplálék nem energiává hasznosul, hanem lerakódásokat eredményez, ráadásul a számodra legkevésbé szeretett testrészekre.

Ha a típusodnak megfelelő táplálékokkal látod el a szervezetedet, akkor elegendő lesz a kevesebb kalória mennyiség bevitele is, valamint nem lesz szükséged a kis boldogságdoppingokra, vagyis a nasizásra sem.

Share This